پاتوق هواداران علی ضیا
پاتوق هواداران علی ضیا
این وبلاگ متعلق به علی ضیایی هاست!

 

اولین بخش از برنامه «ویتامین 3» با اجرای سیدعلی ضیاء و تهیه‌کنندگی علی زاهدی به اخبار اختصاص داشت و ضیاء به خبری اشاره کرد که امیر قلعه نویی گفته بود باید تندیس من را بسازید! مجری برنامه هم گفت تندیس را ساخته‌اند، جنسش هم خوب است اما آن را دزدیده‌اند!

دومین خبر مربوط به ادعای مدیریت کردن دریای خزر بود و ضیاء در این بخش گفت: همین دریاچه ارومیه را نتوانستید مدیریت کنید. احتمالا نیکزاد قرار است وسط دریا برج بسازد، چون قطعا خشک می‌شود. شما که مشکل دریای خزر را حل کردید فکری برای مشکل روزبه نعمت الهی و آهنگ دریایش بکنید!

در این قسمت از برنامه طعنه‌ای نیز به انتصابات اخیر زده شد و مجری تصریح کرد: نیکزاد سرپرست وزارت ارتباطات شد. احتمالا ارتباطات او خیلی قوی است! پیش از این وزارتخانه‌ها را هویج بستنی خوانده بودیم حالا دیگر باید آنها را شیرهویج بستنی معرفی کنیم!

علیرضا شیری به عنوان کارشناس روزهای دوشنبه در برنامه حاضر شد و با محوریت زندگی دانشجویی صحبت کرد.

پس از این آیتم صبحانه با اجرای امین آذری پخش شد و در آن اسنک تن ماهی به عنوان یک صبحانه ویتامینه در میدان تره بار با همراهی مردم معمولی طبخ شد.

یکی از خلاقیت‌های این برنامه استفاده از قرص جوشان در زمان بخش پایانی حرف‌های کارشناس است و وقتی از او خواسته می‌شود آخرین حرف‌هایش را بزند یک قرص جوشان در آب انداخته می‌شود که آماده شدن آن به منزله پایان وقت کارشناس است.

دوربین مخفی آیتمی بود که بعد از این روی آنتن رفت.

در ادامه نوبت به حضور مهمانان در «ویتامین3» رسید و پس از پخش بخش‌هایی از گفت‌وگو با ابوالقاسم جراره جوان‌ترین نماینده مجلس در برنامه «نیمروز» سال گذشته، بخش دیگری از خبرها اجرا شد. در این زمان به خبر بسته سفر ارزان برای خارجی‌ها اشار شد و مجری اعلام کرد ما در زمینه تعویض یک شبه چند رئیس رکوردار هستیم.

برگزاری جشنواره طراحی سوالات تاریخ پس از این مورد نقد قرار گرفت و از خبری یاد شد که در آن اعلام کرده‌اند سال 94 جمعیت دانشجوهای دکتری دو برابر خواهد شد! ضیاء به شوخی گفت: پس با این حساب باید واردات مریض داشته باشیم!

حسن کامران به همراه همسرش نیره اخوان بیطرف نمایندگان مردم اصفهان در مجلس که سابقه حضور طولانی به ترتیب 5 و 4 دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه‌شان ثبت کرد‌ه‌اند، دیگر مهمانان برنامه در کنار جراره بودند.

کامران در ابتدای سخنانش به شهید مدرس اشاره کرد که زمانی که وکیل شهر شد، همزمان فقیه هم بود اما بر ساده زیستی تأکید داشت و زمانی که می‌خواستند با کالسکه جابجایش کنند قبول نکرد و سوار گاری شد.

وقتی ضیاء از او پرسید شما تلفنتان را جواب می‌دهید یا خیر، پاسخ داد: من گوشی‌ام را یک روز به شما می‌دهم اگه چل نشدی خیلی جوان خوبی هستی!! من تلفن همه را جواب می‌دهم.

جراره نیز در پاسخ به این سوال گفت: بستگی دارد. اگر جلسه نباشم حتما. بعد از شروع کار جلسات فوق العاده بیشتر شده و زیاد کار می‌کنیم...

مجری در این لحظه گفت: نسبت به قبل کمی تپل شده‌اید کاملا مشخص است کار زیاد شده!

ضیاء در ادامه به سوپرمارکتی اشاره کرد که می‌گویند در مجلس دایر است و کالاها را با قیمت ارزان‌تر از بازار به نمایندگان ارائه می‌کند. کامران در این باره تصریح کرد: من پنج دوره است مجلس هستم، نه فروشگاه مجلس را یاد گرفتم، نه سلمانی رفتم، نه ناهارخوری و درمانگاهش را بلدم.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: من خانه سازمانی نگرفتم. با وجود اینکه کمیسیون امنیت هستم، سفر خارجی نرفتم. وام از بانک نگرفتم. البته مردم را به بانک معرفی کردم. مشتری‌های من 5 دسته هستند؛ بی خانه و بی جهیزیه و بی پول درمان و بیکار و بی وام! مخابرات می‌تواند بگوید من شماره موبایل هم نگرفته‌ام.

مجری «ویتامین3» از اخوان در این زمینه پرسید و کامران به جای او پاسخ داد: حاج خانم هم ساده زیست هستند. اگر نبودند دعوایمان می‌شد! در سفرهای خارجی رسم است به نمایندگان پول تو جیبی می‌دهند. در حالی که بهتر بود این ارز را قطع می‌کردند و به دارو اختصاص می‌دادند. حتی دوره هشتم که خانم در کمیسیون قضایی بود، گفتند نمایندگان زن و شوهری به حج بروند. خانم اعتراض کرد. یادم است یک بار به مراسم افتتاحی رفته بودیم و آنجا هفت نوع غذا بود. کارگرها بیرون بو می‌کشیدند.

کامران یادآور شد: هیچ دستگاهی نمی‌تواند بگوید من افطاری‌اش را خوردم یا ناهار شامش را خوردم. آن روز هم رفتیم خانه شهید آش با نان خوردیم. اگر مردم ببینند حاکمانشان مثل مردم زندگی نمی‌کنند نتیجه این رفتار بی اعتمادی است. کسانی که دم از ولایت می‌زنند باید رفتارهایشان فرق کند. همانطور که خود رهبری ساده هستند و ساده اما با صلابت زندگی می‌کنند. گاهی من که در هیئت می‌روم به من می‌گویند فلان جا بنشین! می‌گویم چه فرقی می‌کند.

ضیاء در این لحظه پاسخ داد: البته برنامه‌ای من مجری بودم و به شما گفتند بیایید جلو بنشینید. شما هم آمدید و تا آخر هم نشستید!

در ادامه برنامه به مناسبت روز معلول با علی ضرابی مدیر عامل مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ارتباط تلفنی برقرار شد.

پس از آن مجری به ابوالقاسم جراره نماینده بندرعباس گفت: سال گذشته در «نیمروز» از شما سوال کردم نماینده مردم هستید یا مجلس؟ این سوال را امروز دوباره می‌پرسم.

این نماینده متولد 1360 پاسخ داد: من نماینده ملت ایران هستم.

ضیاء پس از این به معضلی رایج در مجلس اشاره کرد و از مهمانان پرسید تا به حال شده به شما بگویند این کار را انجام دهید تا ما برای بندرعباس فلان کار را انجام دهیم؟

کامران این بار به جای جراره اظهار کرد: امسال سر ورزش همین اتفاق افتاد. برای استیضاح وزیر ورزش امضاها پس گرفته شد! گاهی یک سوال می‌کنیم 10 نفر را می‌فرستند سوال را پس بگیرند! یا باید حرفی نزنیم یا مرد و مردانه پایش بایستیم. پس گرفتن امضاء بودار است، یا بویش تند است یا کند!

جراره نیز در ادامه گفت: بستگی به شرایط دارد. مثلا بحث سوال از رئیس جمهور هم بود و در این شرایط می گفتند رهبر می گوید آرامش ایجاد شود و بهانه دست دشمنان داده نشود. اما عده ای اعتقاد داشتند در این شرایط سوال از رئیس جمهور به صلاح نیست و در تعامل به فکر باشیم.

کامران در این لحظه گفت: من این را نمی‌گویم چون نه امضا کردم نه موافق بودم. ما باید حواسمان باشد مش کربلایی که امروز رئیس می‌شود نباید یادش برود که بوده است. عقب ماشین نشسته باشد راننده در را برایش باز نکند اشکال دارد! تغییر رفتارها عیب دارد. تا مدیر کل نشده التماس می‌کند چند جا رئیس شود اما وقتی به ریاست رسید همه چیز یادش می‌رود!

وی که متوجه شده بود اکثر زمان برنامه را به سخنان خود اختصاص داده است ادامه داد: فکر کنم حق حاج خانم را خوردیم!

ضیاء نیز خطاب به او گفت: آقای کامران شما خیلی غیر قابل پخش صحبت می‌کنید!

کامران ادامه داد: نه خیلی طبیعی است. ما نماز صبح مسجد هستیم و مشتری های ما از آن موقع سراغمان می آیند مثل آبیارهای قدیم می‌مانیم!

وی در پاسخ به اینکه آیا دوباره برای مجلس نامزد می‌شود یا خیر، اذعان کرد: اصفهان بودیم یکی به ما گفت بستان نیست؟! گفتم خب رأی ندهید! ما بستگی دارد خلق الله دعوتمان بکنند یا نه. البته دهانمان هم شیرین شده و احساس تکلیف می کنیم.

ضیاء نیز در ادامه تصریح کرد: راستی نشانی سوپرمارکت مجلس را بگویید ما بیاییم خرید کنیم! چون هیچ کدام از نمایندگان که آن را ندیده‌اند!

در ادامه سوالی از جانب مدیر عامل مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی درباره حمایت از این قشر مطرح شد و کامران در پاسخ به آن گفت: من موبایلم را می‌دهم که بدانند تلفنم را برمی‌دارم 0913... در این لحظه ضیاء مدام از کامران می‌خواست روی آنتن زنده شماره‌اش را نگوید چون برایش دردسر می‌شود. کامران در واکنش به این حرف گفت: خدا من را برای دردسر ساخته است! اتفاقا بدانید ما ایثارگران 31 استان را می‌پذیریم!

مجری برنامه خطاب به تهیه کننده پرسید: آقای زاهدی موبایلشان را بگویند؟ می‌خواهید زیرنویس کنیم!

کامران در ادامه شماره تلفن همراهش را اعلام کرد و ادامه داد: من چهار صنف از 31 استان در دفترم می‌پذیرم، پدر و مادر شهید، فرزند شهید و جانباز. عصرها دفترم هستم. پیشنهادم به ایشان این است که کمیته‌ای تشکیل بدهند، من هم وقت می‌گذارم. منتها باید سمج باشند. چون سیستم اداری ما مریض است. آقا در خراسان گفتند تملق نفرمایید. بنابراین زیرساخت ما در پیگیری باید روراستی باشد. من حاضرم برای این موضوع وقت بگذارم.

در ادامه در پاسخ به سوالی درباره گرانی اخوان تصریح کرد: اگر همه اندوخته ها و درآمدها را یک کاسه کنیم و هزینه ها را یک کاسه کنیم اما هزینه را پایین بیاوریم، بر تورم غلبه خواهیم کرد. همانطور که رهبر گفتند راهکار ما اقتصاد مقاومتی است.

کامران در پایان سخنانش گفت: سه قوه باید زندگی شان فقیرانه باشد. این روزها صداقت مثقالی شده است! بعد هم می‌گویند این حرف را زده‌ای اسلام در خطر شد!

برنامه صبحگاهی "ویتامین 3" با اجرای سیدعلی ضیاء، تهیه‌کنندگی علی زاهدی و سردبیری افشین حسین خانی شنبه تا پنجشنبه از گروه اجتماعی شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.

*********************************************************************


نوشته شده در سه شنبه 14 آذر 1391برچسب:, ساعت 12:23 توسط نفس گنجی